كاردوك مشاوره كسب و كار كاريابي كاردوك
|
پروانه بهره برداري را ميتوان يك سند رسمي به حساب آورد كه مشخص ميكند زمان بهرهبرداري محصولات و كالاهاي تعيين شده از طرف شما چه زماني بايد صورت بگيرد. اين سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر ميشود. پروانه بهرهبرداري قابل تمديد است و حتي ميتوان آن را مورد معامله قرار داد و يا منتقل كرد. گرفتن پروانه بهره برداري ممكن است براي تان با دشواري هايي همراه شود كه با كمك كارشناسان و موسسات فعال در اين حوزه مثل كاردوك به راحتي ميتوانيد براي هر نوع كسب و كاري پروانه بهره برداري دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: پروانه بهره برداري
اخذ پروانه بهره برداريبدون پروانه بهرهبرداري شما نميتوانيد در زمينههاي خصوصي فعاليتهاي اقتصادي و بهره برداري داشته باشيد، به همين دليل بايد مراحلي را طي كرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين پروانه را دريافت كنيد. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداري را به شما توضيح ميدهيم.
تفاوت جواز كسب با پروانه بهره برداريدر واقع پروانه بهرهبرداري را ميتوان يك مجوز كسب براي واحدهاي صنعتي به حساب آورد. يعني زماني كه كارهاي مربوط به تأسيس كارخانه و يا يك واحد توليدي انجام ميشود، ميتواند جايگزيني براي جواز تأسيس باشد. در واقع بايد در ابتدا جواز تأسيس را اخذ كنيد و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداري اقدام كنيد. براي آشنايي با مراحل دريافت جواز تاسيس صنعتي كليك كنيد.
مزيتهاي اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهرهبرداري مزيتهاي زيادي را براي صاحبان مشاغل به همراه دارد كه ميتوان به چند نمونه از مهمترين اين موارد اشاره كرد، از جمله؛ معافيتهاي مالياتي، سهولت در ثبت برند، برخورداري از تشويقات وزارت صنعت، معافيتهاي مالياتي در طرحهاي قابل انتقال، معافيت مالياتي در طرحهاي هنري، سهولت در واردات ماشين آلات بدون پرداخت ماليات گمرك، گرفتن علامت استاندارد و دريافت انواع مختلفي از تسهيلات بانكي از جمله نمونه مزيتهاي اخذ پروانه بهرهبرداري ميباشد.
مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهره برداريتصوير كپي كارت ملي مدير عامل، تصوير كليه مدارك شركت جهت اشخاص حقوقي، كپي آگهي تغييرات شركت در مورد شخصيتهاي حقوقي (در صورت وجود)، اسناد مالكيت زمين محل استقرار يا اجاره نامه و اقرار نامه رسمي براي محلهاي استيجاري، اعتبار جواز تأسيس، تصوير پايان كار ساختماني، كپي از قرارداد خريد امتيازهاي آب و برق، اصل و فتوكپي فاكتور خريد ماشين آلات، فاكتور خريد مواد اوليه، فاكتور خريد و اجراي سوله، ارائه اطلاعات پرسنل كارخانه از طريق فايل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهاي مربوطه، رسيد پرداخت هزينه صدور پروانه بهرهبرداري و رسيد پرداخت هزينه تمبر بانكي از جمله مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهرهبرداري است.
مراحل صدور پروانه بهره برداريمرحله اول: ارائه درخواستبايد درخواست كتبي در خصوص دريافت پروانه بهرهبرداري را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهيد. از طريق سامانه بهمن ياب«behinyab.ir»كه جواز تأسيس را صادر ميكند ميتوانيد تقاضاي اخذ پروانه بهرهبرداري را درخواست كنيد. براي آشنايي بيشتر با سامانه بهين ياب كليك كنيد. مرحله دوم: تحويل مدارك مورد نيازتمام مدارك مورد نيازي كه در سايت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن ياب ذكر شده بايد تحويل داده شود، كه در بالا به اين مدارك اشاره كرديم. مرحله سوم: استعلام از اداراتي كه تاييديه آنها لازم استمواردي چون گواهي عدم سوء پيشه و مواردي اين چنيني بايد از طريق اداراتي كه سازمان مربوطه آن را اعلام كرده است، استعلام بگيرند. مرحله چهارم: تكميل پرسشنامه پروانه بهره برداريبايد فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداري را دريافت و تكميل كنيد. در صورتي كه نياز به طرح توجيهي داشتيد، ميتوانيد از خدمات نوشتن طرح توجيهي توسط كارشناسان مجرب كاردوك استفاده نماييد. مرحله پنجم: بازديد كارشناسدر اين مرحله كارشناس متخصص از محصول، كالا و يا خدماتي كه شما قصد بهرهبرداري آن را داريد بازديد ميكند تا آن را با طرح اوليه تطبيق دهد. مرحله ششم: تعيين ظرفيت توليد واحد صنعتيبايد در فرم مربوطه مقدار ظرفيت توليدي واحد صنعتي مورد نظر شما به صورت دقيق ذكر شود. مرحله هفتم: اعلام نظر كارشناسكارشناس مربوطه پس از مورد بررسي قرار دادن طرح مذكور، طبق هزينههاي انجام شده پيش نويس فرم پروانه بهرهبرداري را تهيه نموده و براي تاييد و امضا به معاون مربوطه ارائه ميدهد. مرحله هشتم: دريافت پروانه بهره برداريپس از اينكه مسئول مربوطه به تصويب و امضا پروانه بهرهبرداري پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تايپ شده و به تعداد ۶ نسخه تكثير نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبيرخانه نسخه اصل آن پس از دريافت حقوق دولتي بر اساس ميزان سرمايه ثابت طبق جدول پيوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ريال) به متقاضي تحويل و باقي نسخه نيز مانند جواز تأسيس به مراجع مربوطه ارسال ميگردد. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدها
براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهره برداري چه مدت اعتبار دارد؟
اصولاً پروانههاي بهرهبرداري براي مدت زماني ده ساله صادر ميشوند. اين پروانهها معمولاً نياز به تمديد ندارند، اما اگر شرايط خاصي پيش آيد افراد بايد بعد از پايان ده سال نسبت به تمديد پروانه بهرهبرداري خود اقدام كنند. مثلاً اگر فردي بخواهد پروانه بهرهبرداري را به ادارات دولتي ارائه دهد، آن وقت بايد آن را تمديد كند. آيا ميتوان پروانه بهره برداري را انتقال داد؟
بله. ميتوانيد پروانه بهرهبرداري را به اشخاص ثالث به شرط تنظيم صلح نامه و موافقت اصولي وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
منبع: پروانه بهره برداري
امتیاز:
بازدید: 0
پروانه بهره برداري را ميتوان يك سند رسمي به حساب آورد كه مشخص ميكند زمان بهرهبرداري محصولات و كالاهاي تعيين شده از طرف شما چه زماني بايد صورت بگيرد. اين سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر ميشود. پروانه بهرهبرداري قابل تمديد است و حتي ميتوان آن را مورد معامله قرار داد و يا منتقل كرد. گرفتن پروانه بهره برداري ممكن است براي تان با دشواري هايي همراه شود كه با كمك كارشناسان و موسسات فعال در اين حوزه مثل كاردوك به راحتي ميتوانيد براي هر نوع كسب و كاري پروانه بهره برداري دريافت نماييد.
براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد. منبع: پروانه بهره برداري
اخذ پروانه بهره برداريبدون پروانه بهرهبرداري شما نميتوانيد در زمينههاي خصوصي فعاليتهاي اقتصادي و بهره برداري داشته باشيد، به همين دليل بايد مراحلي را طي كرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين پروانه را دريافت كنيد. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداري را به شما توضيح ميدهيم.
تفاوت جواز كسب با پروانه بهره برداريدر واقع پروانه بهرهبرداري را ميتوان يك مجوز كسب براي واحدهاي صنعتي به حساب آورد. يعني زماني كه كارهاي مربوط به تأسيس كارخانه و يا يك واحد توليدي انجام ميشود، ميتواند جايگزيني براي جواز تأسيس باشد. در واقع بايد در ابتدا جواز تأسيس را اخذ كنيد و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداري اقدام كنيد. براي آشنايي با مراحل دريافت جواز تاسيس صنعتي كليك كنيد.
مزيتهاي اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهرهبرداري مزيتهاي زيادي را براي صاحبان مشاغل به همراه دارد كه ميتوان به چند نمونه از مهمترين اين موارد اشاره كرد، از جمله؛ معافيتهاي مالياتي، سهولت در ثبت برند، برخورداري از تشويقات وزارت صنعت، معافيتهاي مالياتي در طرحهاي قابل انتقال، معافيت مالياتي در طرحهاي هنري، سهولت در واردات ماشين آلات بدون پرداخت ماليات گمرك، گرفتن علامت استاندارد و دريافت انواع مختلفي از تسهيلات بانكي از جمله نمونه مزيتهاي اخذ پروانه بهرهبرداري ميباشد.
مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهره برداريتصوير كپي كارت ملي مدير عامل، تصوير كليه مدارك شركت جهت اشخاص حقوقي، كپي آگهي تغييرات شركت در مورد شخصيتهاي حقوقي (در صورت وجود)، اسناد مالكيت زمين محل استقرار يا اجاره نامه و اقرار نامه رسمي براي محلهاي استيجاري، اعتبار جواز تأسيس، تصوير پايان كار ساختماني، كپي از قرارداد خريد امتيازهاي آب و برق، اصل و فتوكپي فاكتور خريد ماشين آلات، فاكتور خريد مواد اوليه، فاكتور خريد و اجراي سوله، ارائه اطلاعات پرسنل كارخانه از طريق فايل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهاي مربوطه، رسيد پرداخت هزينه صدور پروانه بهرهبرداري و رسيد پرداخت هزينه تمبر بانكي از جمله مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهرهبرداري است.
مراحل صدور پروانه بهره برداريمرحله اول: ارائه درخواستبايد درخواست كتبي در خصوص دريافت پروانه بهرهبرداري را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهيد. از طريق سامانه بهمن ياب«behinyab.ir»كه جواز تأسيس را صادر ميكند ميتوانيد تقاضاي اخذ پروانه بهرهبرداري را درخواست كنيد. براي آشنايي بيشتر با سامانه بهين ياب كليك كنيد. مرحله دوم: تحويل مدارك مورد نيازتمام مدارك مورد نيازي كه در سايت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن ياب ذكر شده بايد تحويل داده شود، كه در بالا به اين مدارك اشاره كرديم. مرحله سوم: استعلام از اداراتي كه تاييديه آنها لازم استمواردي چون گواهي عدم سوء پيشه و مواردي اين چنيني بايد از طريق اداراتي كه سازمان مربوطه آن را اعلام كرده است، استعلام بگيرند. مرحله چهارم: تكميل پرسشنامه پروانه بهره برداريبايد فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداري را دريافت و تكميل كنيد. در صورتي كه نياز به طرح توجيهي داشتيد، ميتوانيد از خدمات نوشتن طرح توجيهي توسط كارشناسان مجرب كاردوك استفاده نماييد. مرحله پنجم: بازديد كارشناسدر اين مرحله كارشناس متخصص از محصول، كالا و يا خدماتي كه شما قصد بهرهبرداري آن را داريد بازديد ميكند تا آن را با طرح اوليه تطبيق دهد. مرحله ششم: تعيين ظرفيت توليد واحد صنعتيبايد در فرم مربوطه مقدار ظرفيت توليدي واحد صنعتي مورد نظر شما به صورت دقيق ذكر شود. مرحله هفتم: اعلام نظر كارشناسكارشناس مربوطه پس از مورد بررسي قرار دادن طرح مذكور، طبق هزينههاي انجام شده پيش نويس فرم پروانه بهرهبرداري را تهيه نموده و براي تاييد و امضا به معاون مربوطه ارائه ميدهد. مرحله هشتم: دريافت پروانه بهره برداريپس از اينكه مسئول مربوطه به تصويب و امضا پروانه بهرهبرداري پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تايپ شده و به تعداد ۶ نسخه تكثير نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبيرخانه نسخه اصل آن پس از دريافت حقوق دولتي بر اساس ميزان سرمايه ثابت طبق جدول پيوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ريال) به متقاضي تحويل و باقي نسخه نيز مانند جواز تأسيس به مراجع مربوطه ارسال ميگردد. خدمات قابل ارايه كاردوك به طرحها و واحدها
براي مشاهده ساير طرح ها و پروژه ها به طرح توجيهي صنعتي هاي نوشته در كاردوك مراجعه نماييد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.
سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهره برداري چه مدت اعتبار دارد؟
اصولاً پروانههاي بهرهبرداري براي مدت زماني ده ساله صادر ميشوند. اين پروانهها معمولاً نياز به تمديد ندارند، اما اگر شرايط خاصي پيش آيد افراد بايد بعد از پايان ده سال نسبت به تمديد پروانه بهرهبرداري خود اقدام كنند. مثلاً اگر فردي بخواهد پروانه بهرهبرداري را به ادارات دولتي ارائه دهد، آن وقت بايد آن را تمديد كند. آيا ميتوان پروانه بهره برداري را انتقال داد؟
بله. ميتوانيد پروانه بهرهبرداري را به اشخاص ثالث به شرط تنظيم صلح نامه و موافقت اصولي وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
منبع: پروانه بهره برداري
امتیاز:
بازدید: 0
چرا بايد پروانه بهره برداري چاه آب گرفت؟ چاهها و قناتها در كشور جزوي از ميراث اين سرزمين هستند؛ از اين رو اگر كسي ميخواهد چاهي را حفر كند و آن را مورد بهرهبرداري قرار دهد لازم است كه پروانه بهرهبرداري داشته باشد. اين پروانه به او اجازه ميدهد از ميراث ملي اين سرزمين به صورت قانوني برداشت كند. از اين رو صدور پروانه بهره برداري چاه آب براي حفر و بهرهبرداري چاه عميق و نيمه عميق براي كليه بخشهاي مصرف (كشاورزي، صنعتي، شرب و ساير مصارف) صادر ميشود.
براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهرهبرداري چاه آب ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري چاه آب
پروانه بهره برداري چاه آببراي دريافت پروانه بهرهبرداري چاه آب متقاضيان بايد مراحل، شرايط و مداركي را تهيه و طي كنند تا اين پروانه به آنها تعلق بگيرد. بنابراين اگر قصد گرفتن پروانه بهرهبرداري چاه آب را داريد، در ادامه اين مقاله با ما همراه باشيد. همچنين مي توانيد با دريافت مشاوره از مركزكاردوك كليه اقدامات لازم جهت دريافت پروانه بهره برداري را به اين مجموعه واگذار كنيد. قانون پروانه بهره برداري از چاه آبقانون توزيع عادلانه آب، آيين نامههاي اجرايي قانون توزيع عادلانه آب و دستورالعملهاي صادره از طرف وزارت نيرو به عنوان قوانين حاكم براي صدور پروانه بهرهبرداري مورد نظر قرار ميگيرد. لذا در صورت تخلف از اين قوانين ممكن است خسارات و ضررهاي هنگفتي شامل حالتان شود. مراحل دريافت پروانه بهره برداري چاه آبمرحله اولمعرفي از طرف سازمان مربوطه، اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ كتبي، ﻓﺮم درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺤﻀﺮي و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارك ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز از ﻣﺘﻘﺎضي ﺷﺎﻣﻞ اﺳﻨﺎد ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ، ﻣﻮاﻓﻘﺖ اﺻﻮلي و ﺗﻌﻬﺪ ﻧﺎﻣﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد. مرحله دومﺗﻌﻴﻴﻦ و اﻋﻼم اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ آب ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﻣﺘﻘﺎضي ﺗﻮﺳﻂ ﻛﻤﻴﺘﻪ اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪي ﺗﺨﺼﻴﺺ آب اﺳﺘﺎن و ﺳﭙﺲ اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ و ﻓﺮم ﻣﺤﻀﺮي و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارك ﻓﻮق، اﻟﺬﻛﺮ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻤﻨﻮﻋﻪ. مرحله سومﺑﺮرسي ﺣﻘﻮقي ﻣﺪارك اراﺋﻪ ﺷﺪه مرحله چهارماﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎسي، ﺑﺎزدﻳﺪ و ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻓني مرحله پنجمﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﺷﺮﻛﺖ و ﺗﻌﻴﻴﻦ آب ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎضي مرحله ششمﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن رﺳﻴﺪگي ﺑﻪ ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪﻫﺎ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓني ﭼﺎه در ﺻﻮرت اراﺋﻪ ﺟﻮاز ﺗأﺳﻴﺲ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎضي و مجوز تغيير كاربري اراضي. مرحله هفتمﻋﻘﺪ ﻗﺮار داد و اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺟﺒﺮاني از ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﭼﺎهﻫﺎي ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺎده 12 آﺋﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮائي ﻗﺎﻧﻮن مرحله هشتاﺧﺬ ﻗﺮارداد ﺣﻔﺎري از ﻣﺘﻘﺎضي و ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻔﺮ ﭼﺎه مرحله نهمﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻛﺎرﺷﻨﺎسي ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻨﺼﻮﺑﺎت ﺑﻬﺮهﺑﺮداري، ﭘﺲ از ﺣﻔﺮ ﭼﺎه و آزﻣﺎﻳﺶ ﭘﻤﭙﺎژ مرحله دهمﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮهﺑﺮداري ﭼﺎه ﭘﺲ از اﺣﺪاث و اﺧﺬ و اراﺋﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮهﺑﺮداري واﺣﺪ از ﺳﺎزﻣﺎن ذي رﺑﻂ مدارك مورد نياز براي دريافت پروانه بهرهبرداري چاه آبتصوير كارت ملي، تصوير شناسنامه، فرم شماره يك، وكالت نامه (در صورت داشتن وكيل)، آگهي تأسيس، تصوير برابر اصل سند مالكيت، موافقت اصولي، معرفي از سازمان جهاد كشاورزي، معرفي از سازمان صنعت معدن تجارت، اجاره نامه واگذاري اراضي دولتي، تصوير اساسنامه شركت، آخرين تغييرات روزنامه رسمي، گواهي كد اقتصادي، گواهي شناسه ملي، كپي شناسنامه و كارت ملي اعضاي داراي حق امضا، درخواست كتبي از ارگان مربوط، مدارك سند زمين. مراكز ارائه دهنده پروانه بهره برداري چاه آبافراد براي دريافت پروانه بهرهبرداري ميتوانند به گروه حفاظت آبهاي زيرزميني در ستاد و ادارات منابع آب شهر و شهرستان محل سكونت خود مراجعه كنند. همچنين سازمان نظام مهندسي كشاورزي و منابع طبيعي، ﺟﻬﺎد ﻛﺸﺎورزي، ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد، صنعت، معدن و تجارت و ساير ارگانهاي ذيربط در اين زمينه خدمت رساني ميكنند. هزينههاي صدور پروانه بهره برداري چاه آبالبته ميزان هزينهها هميشه ثابت نيست و ميتواند تغيير كند. اما بر اساس آخرين هزينههاي به دست آمده افراد بايد هزينه كارشناسي، 2900000 ريال، مشمول 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده را پرداخت كنند. مدت زمان صدور پروانه بهرهبردارياين موضوع به سرعت عمل درخواست كننده و ارائه و تكميل مدارك او بازميگردد. اگر همه چيز خوب پيش برود و به خصوص همه مدارك تكميل باشد در حدود 62 روز طول ميكشد تا پروانه بهرهبرداري صادر شود. انتقال پروانه حفر يا بهرهبرداري از چاهانتقال در مواردي ارائه ميگردد كه انتقال پروانه حفر يا بهرهبرداري مورد درخواست باشد و به لحاظ حقوقي معارضي براي موضوع وجود نداشته باشد. اين مهم با ارائه درخواست كتبي از طرف شخص خواهان انتقال پروانه، اسناد ثبتي معتبر مبني بر انتقال آب به همراه اراضي مورد نظر، استعلام از نهادهاي مربوطه صورت ميگيرد. مراحل انتقال پروانه حفر يا بهره برداري از چاه آب1- ارائه درخواست كتبي انتقال پروانه 2- تحويل فرمها، تكميل مدارك، ارائه اسناد انتقال، رضايت نامه فرد انتقال دهنده و ... 3- طرح پرونده در كميسيون رسيدگي به صدور پروانهها جهت بررسي و در صورت صحت مدارك موافقت با انتقال پروانه و ارسال به شهرستان 4- در صورت موافقت كميسيون، صدور اصلاحيه پروانه بنام فرد انتقال گيرنده 5- در صورت عدم موافقت كميسيون ابلاغ به متقاضي جهت ارائه مدارك مورد نياز جهت ارسال مجدد به كميسيون. سؤالات متداول در خصوص پروانه بهره برداري چاه آبضرورتهاي مراجعه حضوري براي درخواست پروانه بهرهبرداري در چيست؟ضرورتهاي مراجعه حضوري براي ارائه درخواست كتبي، تعهدنامههاي چاه گمانه و انسداد چاه قبلي، تكميل مدارك و ارائه اسناد مالكيت و ... صورت ميگيرد. بازديد كارشناس از منطقه و تكميل فرم گزارش كارشناسي چند روز طول ميكشد؟اين مهم در حدود هفت روز كاري در صورت تكميل بودن شرايط، طول خواهد كشيد. براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهرهبرداري چاه آب ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري چاه آب
امتیاز:
بازدید: 82
پروانه بهره برداري را ميتوان يك سند رسمي به حساب آورد كه مشخص ميكند زمان بهرهبرداري محصولات و كالاهاي تعيين شده از طرف شما چه زماني بايد صورت بگيرد. اين سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر ميشود. پروانه بهرهبرداري قابل تمديد است و حتي ميتوان آن را مورد معامله قرار داد و يا منتقل كرد. گرفتن پروانه بهره برداري ممكن است براي تان با دشواري هايي همراه شود كه با كمك كارشناسان و موسسات فعال در اين حوزه مثل كاردوك به راحتي ميتوانيد براي هر نوع كسب و كاري پروانه بهره برداري دريافت نماييد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري
اخذ پروانه بهره برداريبدون پروانه بهرهبرداري شما نميتوانيد در زمينههاي خصوصي فعاليتهاي اقتصادي و بهره برداري داشته باشيد، به همين دليل بايد مراحلي را طي كرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت اين پروانه را دريافت كنيد. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداري را به شما توضيح ميدهيم. تفاوت جواز كسب با پروانه بهره برداريدر واقع پروانه بهرهبرداري را ميتوان يك مجوز كسب براي واحدهاي صنعتي به حساب آورد. يعني زماني كه كارهاي مربوط به تأسيس كارخانه و يا يك واحد توليدي انجام ميشود، ميتواند جايگزيني براي جواز تأسيس باشد. در واقع بايد در ابتدا جواز تأسيس را اخذ كنيد و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداري اقدام كنيد. مزيتهاي اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهرهبرداري مزيتهاي زيادي را براي صاحبان مشاغل به همراه دارد كه ميتوان به چند نمونه از مهمترين اين موارد اشاره كرد، از جمله؛ معافيتهاي مالياتي، سهولت در ثبت برند، برخورداري از تشويقات وزارت صنعت، معافيتهاي مالياتي در طرحهاي قابل انتقال، معافيت مالياتي در طرحهاي هنري، سهولت در واردات ماشين آلات بدون پرداخت ماليات گمرك، گرفتن علامت استاندارد و دريافت انواع مختلفي از تسهيلات بانكي از جمله نمونه مزيتهاي اخذ پروانه بهرهبرداري ميباشد. مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهره برداريتصوير كپي كارت ملي مدير عامل، تصوير كليه مدارك شركت جهت اشخاص حقوقي، كپي آگهي تغييرات شركت در مورد شخصيتهاي حقوقي (در صورت وجود)، اسناد مالكيت زمين محل استقرار يا اجاره نامه و اقرار نامه رسمي براي محلهاي استيجاري، اعتبار جواز تأسيس، تصوير پايان كار ساختماني، كپي از قرارداد خريد امتيازهاي آب و برق، اصل و فتوكپي فاكتور خريد ماشين آلات، فاكتور خريد مواد اوليه، فاكتور خريد و اجراي سوله، ارائه اطلاعات پرسنل كارخانه از طريق فايل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهاي مربوطه، رسيد پرداخت هزينه صدور پروانه بهرهبرداري و رسيد پرداخت هزينه تمبر بانكي از جمله مدارك مورد نياز براي اخذ پروانه بهرهبرداري است. مراحل صدور پروانه بهره برداريمرحله اول: ارائه درخواستبايد درخواست كتبي در خصوص دريافت پروانه بهرهبرداري را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهيد. از طريق سامانه بهمن ياب«behinyab.ir»كه جواز تأسيس را صادر ميكند ميتوانيد تقاضاي اخذ پروانه بهرهبرداري را درخواست كنيد. براي آشنايي بيشتر با سامانه بهين ياب كليك كنيد. مرحله دوم: تحويل مدارك مورد نيازتمام مدارك مورد نيازي كه در سايت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن ياب ذكر شده بايد تحويل داده شود، كه در بالا به اين مدارك اشاره كرديم. مرحله سوم: استعلام از اداراتي كه تاييديه آنها لازم استمواردي چون گواهي عدم سوء پيشه و مواردي اين چنيني بايد از طريق اداراتي كه سازمان مربوطه آن را اعلام كرده است، استعلام بگيرند. مرحله چهارم: تكميل پرسشنامه پروانه بهره برداريبايد فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداري را دريافت و تكميل كنيد. مرحله پنجم: بازديد كارشناسدر اين مرحله كارشناس متخصص از محصول، كالا و يا خدماتي كه شما قصد بهرهبرداري آن را داريد بازديد ميكند تا آن را با طرح اوليه تطبيق دهد. مرحله ششم: تعيين ظرفيت توليد واحد صنعتيبايد در فرم مربوطه مقدار ظرفيت توليدي واحد صنعتي مورد نظر شما به صورت دقيق ذكر شود. مرحله هفتم: اعلام نظر كارشناسكارشناس مربوطه پس از مورد بررسي قرار دادن طرح مذكور، طبق هزينههاي انجام شده پيش نويس فرم پروانه بهرهبرداري را تهيه نموده و براي تاييد و امضا به معاون مربوطه ارائه ميدهد. مرحله هشتم: دريافت پروانه بهره برداريپس از اينكه مسئول مربوطه به تصويب و امضا پروانه بهرهبرداري پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تايپ شده و به تعداد ۶ نسخه تكثير نموده و پس از ثبت در دفتر يا دبيرخانه نسخه اصل آن پس از دريافت حقوق دولتي بر اساس ميزان سرمايه ثابت طبق جدول پيوست (حداكثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ريال) به متقاضي تحويل و باقي نسخه نيز مانند جواز تأسيس به مراجع مربوطه ارسال ميگردد. سؤالات متداول در مورد اخذ پروانه بهره برداريپروانه بهره برداري چه مدت اعتبار دارد؟اصولاً پروانههاي بهرهبرداري براي مدت زماني ده ساله صادر ميشوند. اين پروانهها معمولاً نياز به تمديد ندارند، اما اگر شرايط خاصي پيش آيد افراد بايد بعد از پايان ده سال نسبت به تمديد پروانه بهرهبرداري خود اقدام كنند. مثلاً اگر فردي بخواهد پروانه بهرهبرداري را به ادارات دولتي ارائه دهد، آن وقت بايد آن را تمديد كند. آيا ميتوان پروانه بهره برداري را انتقال داد؟بله. ميتوانيد پروانه بهرهبرداري را به اشخاص ثالث به شرط تنظيم صلح نامه و موافقت اصولي وزارت صنعت و معدن انتقال داد. براي دريافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري
امتیاز:
بازدید: 81
پروانه بهره برداري معدن براي امور اكتشافي براي هر دو بخش خصوصي و دولتي لازم و ضروري است. معادن در كشور ايران جزو منابع عمومي محسوب ميشوند، از اين رو اگر كسي بخواهد در زمينه خاصي اقدام به بهرهبرداري و استخراج كند بايد پروانه بهرهبرداري از معدن را داشته باشد. مقررات و شرايط آن نيز بايد از طرف حاكميت و بر اساس قوانين مشخص شده صورت بگيرد چون مالك اصلي معادن كشور در انحصار حكومت جمهوري اسلامي ايران قرار دارد. براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهرهبرداري ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري معدن پروانه بهره برداري معدنپروانه بهرهبرداري مجوزي است كه به واحدهاي صنعتي كه جواز تأسيس خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفتهاند، داده ميشود. از همين رو به دليل رشد اكتشاف و استخراج از معادن، لازم است با پروانه بهرهبرداري معدن بيشتر آشنا شويم. لطفاٌ تا انتها همراه ما باشيد تا نكات ارزشمندي را در اختيار شما قرار دهيم. براي دريافت انواع پروانه بهره برداري كليك كنيد. آيين نامه بهره برداري معدن1- وزارت صنعت و معدن، معادن شناخته شده را كه بهرهبرداري از آنها ضرورت دارد به نحو مقتضي تجهيز و آماده بهرهبرداري مينمايد. 2- وزارت صنعت و معدن مشخصات هر يك از معادن آماده را با توجه به مفاد قانون معادن به منظور تعيين بزرگ و يا غير بزرگ بودن معدن به شوراي عالي معادن گزارش ميدهد. 3- وزارت صنعت و معدن، بهرهبرداري معدن را به ترتيب معادن بزرگ و غير بزرگ، تعيين مينمايد. 4- مؤسسه يا شركت متقاضي بهرهبرداري از معدن موظف به تسليم مدارك زير به وزارت معادن و فلزات ميباشد:
5- وزارت صنعت و معدن پس از بررسي مدارك متقاضيان بهرهبرداري، بهرهبردار را انتخاب و به نامبرده ابلاغ مينمايد كه طرح بهرهبرداري از معدن را تهيه و ظرف مدتي كه تعيين خواهد نمود تحويل نمايد. مدت مذكور بايد از شش ماه بيشتر نباشد. مشخصات طرح بهرهبرداري
مدت زمان بررسي طرح مورد نظروزارت صنعت و معدن حداكثر ظرف مدت 2 ماه طرح ارايه شده را از نظر فني و اقتصادي رسيدگي نموده و در صورت تأييد جهت تعيين مدتبهرهبرداري به شوراي عالي معادن ارسال خواهد نمود. صدور پروانه بهره برداري معدنپس از تعيين مدت بهرهبرداري توسط شوراي عالي معادن، وزارت صنعت و معدن ظرف مدت يك ماه پروانه بهرهبرداري معدن را صادر مينمايد. موارد ذكر شده در پروانه بهره برداري معدندر پروانه بهرهبرداري، نام و نشاني و ساير مشخصات بهرهبردار، محدوده معدن، مدت بهرهبرداري، نوع ماده معدن، ذخيره معدن، ميزان استخراج سالانه، نحوه پرداخت درآمد دولت از بابت ارزش ماده معدني قبل از استخراج و همچنين تعهدات بهرهبرداري در تأمين مواد اوليه كارخانجات صنعتي مجاز موضوع و تكليف برخورد بهرهبردار با ماده معدني جديدي كه در محدوده پروانه معدن و اكتشاف حين استخراج به دست خواهد آمد شرايط تحويل معدن در پايان مدت قانون معادن حسب مورد ذكر خواهد شد. انتقال پروانه بهره برداري معدنپروانه بهرهبرداري معدن را ميتوان با اصول و شرايطي منتقل كرد كه طبق روال زير به آن اشاره ميكنيم. 1- ارائه درخواست توسط متقاضي 2- ارائه تعهد نامه محضري 3- استعلام از اداره كل منابع طبيعي و محيط زيست 4- ارائه صلح نامه محضري 5- تهيه صورتجلسه توسط سازمان 6- تهيه پيش نويس 7- ثبت انتقال پروانه بهره برداري در سامانه كاداستر سؤالات متداول در خصوص پروانه بهره برداري معدندر صورتي كه طرح ارائه شده كامل نباشد چه كاري بايد انجام داد؟در صورتي كه طرح ارايه شده به نظر وزارت صنعت و معدن كامل نباشد مراتب به متقاضي ابلاغ خواهد شد تا ظرف مدت يك ماه نسبت به تكميل و اصلاح طرح اقدام نمايد و چنانچه نياز به اعزام كارشناس و يا كارشناساني به معدن باشد با هزينه متقاضي عمل خواهد شد. در صورت پايان انقضا پروانه بهرهبرداري چه كاري بايد كرد؟طبق قانون در مواردي كه مدت پروانه بهرهبرداري مقتضي و تكليف بهرهبرداري معدن از نظر تمديد يا تعيين بهرهبردار جديد روشن نشده باشد، دارنده پروانه ميتواند حداكثر تا مدت يك سال در صورت تأييد شوراي عالي معادن با موافقت وزارت معادن و فلزات و با شرايط آخرين سال بهرهبرداري با اعمال ماده 26 قانون معادن به كار خود ادامه دهد و وزارت معادن و فلزات ظرف اين مدت تكليف بهرهبرداري معدن را معين خواهد نمود. براي دريافت مشاوره در زمينه پروانه بهرهبرداري ميتوانيد با مشاوران مركز مشاوره كسب و كار كاردوك از طريق شماره 09351520300 تماس بگيريد.
منبع : پروانه بهره برداري معدن
امتیاز:
بازدید: 96
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |